CDIF/3 w praktyce serwisowej poziom 2 - diagnoskop, oscyloskop, sterownik i generator

samochody osobowe timer szkolenie 1-dniowe assignment certyfikat

Na tym szkoleniu:

  • poznasz CDIF/3 w wersji EXPERT, w tym generator, sterownik i oscyloskop
  • dowiesz się jak wykonać diagnozę szeregową sterownika silnika poza samochodem
  • dowiesz się jak jednocześnie korzystać z funkcji diagnozy szeregowej, generatora i oscyloskopu
  • nauczyć się emulować sygnały wejściowe z czujników do sterownika
  • nauczysz się sprawdzać obwody wyjściowe sterowników
  • poznasz sposoby na sprawdzenie elementów wykonawczych wymontowanych lub zamontowanych w samochodzie bez udziału sterownika silnika
  • poznasz aspekty funkcjonowania magistrali CAN i przeprowadzania diagnozy sieci komunikacyjnych z użyciem oscyloskopu

Wymagania:

  • CDIF/3 w praktyce serwisowej poziom 1 - diagnoza szeregowa, podstawy

Plan szkolenia:

  1. Podstawowe funkcje systemu diagnostycznego CDIF/3 (krótki opis wyposażenia dodatkowego)
  2. Praktyczne wykorzystanie funkcji sterownika (generator sygnałów PWM)
    1. Symulacja sygnałów sterujących elementów wykonawczych z interfejsem analogowym
      1. przepustnica powietrza
      2. zawór recyrkulacji spalin
      3. nastawnik dawki HDK
      4. zawór regulacji kąta wtrysku
      5. zawór regulacji ciśnienia (HPV, DRV)
      6. zawór regulacji wydatku pompy CR (SCV, ZME)
      7. siłownik turbosprężarki VTG
      8. zawór zmiennego wydatku sprężarki klimatyzacji
      9. wtryskiwacz benzynowy MPI/FSI
    2. Symulacja sygnałów sterujących elementów wykonawczych z interfejsem cyfrowym
      1. przepustnica powietrza
      2. siłownik turbosprężarki
      3. siłownik klap kolektora ssącego
      4. moduł silnika wentylatora
  3. Praktyczne wykorzystanie generatora przebiegów na przykładzie sterownika EDC17
    1. Symulacja sygnału czujników ciśnienia z sygnałem analogowym
      1. czujnik MAP
      2. czujnik ciśnienia na szynie CR
      3. czujnik ciśnienia w układach klimatyzacji
    2. Symulacja sygnału wejściowego czujnika prędkości obrotowej indukcyjnego i halla
      1. czujnik obrotów ABS
      2. czujnik obrotów silnika
      3. czujnik położenia wałka rozrządu)
  4. Praktyczne wykorzystanie oscyloskopu
    1. Badanie sygnałów analogowych
      1. czujnik indukcyjny
      2. czujnik Halla
      3. przepływomierz masowy powietrza
      4. czujnik spalania stukowego
      5. sygnały sterujące elektrozaworów i elementów wykonawczych PWM
    2. Badanie sygnałów cyfrowych
      1. przepływomierz HFM6/HFM7
      2. czujnik jakości oleju
      3. czujniki z interfejsem CAN i LIN
    3. Badanie sieci transmisji danych CAN

Cena netto:

  • 450 zł

Treści dobierane są do indywidualnych potrzeb uczestników grupy szkoleniowej zależnie od zainteresowania poszczególnymi punktami agendy szkoleniowej.

Temat, treść, zakres, poszczególne części szkolenia oraz jego forma chronione są prawami autorskimi zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 24 poz. 83).

Zaplanowane szkolenia

Brak zaplanowanych szkoleń.

Zgłoś udział